Vlastní meteostanice - SET NA VÝROBU
Popis
Představujeme vám SET NA VÝROBU vlastní meteostanice - interaktivní a zábavný způsob, jak se naučit více o počasí a přírodních fenoménech. tento set je ideální pro děti, které se chtí dozvědět, jak funguje počasí.
Zábavný způsob, jak dětem přiblížit přírodní jevy a procesy. Sestavte si společně funkční meteostanici. Pozorujte, učte se a bavte.
¨
Pomocí naší meteostanice můžete sledovat směr větru, teplotu vzduchu, teplotu vody a cyklus dešťové vody. Tyto informace vám pomohou lépe porozumět tomu, jak počasí ovlivňuje přírodní svět kolem nás. Tato stanice je skvělou výukovou pomůckou pro děti, které se učí o počasí ve škole.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TADY SE Dozvíme, že se změnou teploty dochází k cirkulaci dešťové vody. Ta poskytuje živiny rostlinám a ty pak rostou.
BUDEME SI HRÁT A UČIT SE O POČASÍ!
Montážní schéma:
Jak to funguje? meteorologické stanice slouží k měření srážek a rychlosti a teploty větru. Anemometr a větrná lopatka měří vítr. Čím rychleji se otáčí, tím větší je rychlost větru. Podívejte se na kompas a pak pomocí směru žluté šipky určete směr větru. Kompas se vyrovnává s magnetickým polem Země. Srážkoměr počítá a shromažďuje dešťovou vodu. Teploměr měří teplotu vzduchu. Můžete zjistit rozdíl teplot v různých ročních obdobích nebo za různého počasí.
řešení problémů: Pokud se anemometr nebo větrná lopatka neotáčejí volně, možná jsou zachyceny svými vlastními osami. Pak jemně vytáhněte hřídelku trochu nahoru, abyste uvolnili anemometr nebo větrnou lopatku. Hřídelku můžete také přibrousit nebo přidat trochu olivového oleje. Přidejte vodu, abyste se ujistili, že je dešťoměr na rovném povrchu. Pokud se kompas neotáčí volně, jednou s ním zatřeste. Pokud se srážkoměr při dešti nenaplní, ujistěte se, že je zátka v trychtýři na svém místě.
3. Anemometr: nemá stupnici, pouze pomocí pozorování můžeme zjistit rychlost a směr větru. Nejlépe je umístit meteorologickou lopatku, která je nahoře.
a) Anemometr. b) Lopatka. c) Kompas
4. Nástroje pro sledování srážek:
- srážkoměr, zátkový trychtýř
Srážkoměr vždy umístěte venku. Ujistěte se, že srážkoměr není zakrytý. Když prší, nechte srážkoměr sbírat kapky.
Srážkoměr vždy držte ve vzpřímené poloze na základně meteorologické stanice. Déšť budete měřit odečtením značek. Nezapomeňte odečítat každých 12 hodin. Každý milimetr je litr spadlého deště na metr čtvereční. Svislá poloha pro správné odečtení. Podívejte se na stupnici a vypočítejte srážky.
5. Koloběh vody na Zemi.
Nalijte trochu vody do obdélníkové základny meteorologické stanice. Poté umístěte karton s vyobrazením procesu oběhu vody a průhledné víko. Nyní stanici umístěte na slunce nebo pod přímé světlo z žárovky o vysokém příkonu a počkejte asi 10 minut. Pozorujte odpařování vody a následně tvorbu deště. Voda potřebuje ke svému odpařování teplo. Na pozorování máte přibližně 20 minut. Na vršku průhledného víka se vytvářejí kapičky vody. Vzniká déšť!
6. Ekologie rostlin
Do každého z otvorů (nebo květináčů) ve vaničce umístěte kulaté kousky slisované rašeliny.
2. Existují dva různé druhy semen. Na každý vrchol slisované rašeliny umístěte několik semen. Věnujte pozornost teplotě, vlhkosti a slunečnímu záření.
7. Klíčení a růst semen
Doba klíčení různých semen je rozdílná. Bylo zjištěno, že doba kvetení a růstový trend mezi dvěma druhy rostlin, jsou odlišné.
8. Experiment
a.neděle / b.pondělí / c.úterý / d.středa / e.čtvrtek / f.pátek / g.sobota /
h.energie větru nebo síla větru / i. směr větru / j. oblačno a / nebo slunečno / k.déšť / l.sníh / m.růst a vývoj rostliny
9. Vývoj rostlin.
Zaznamenejte průběh sledování do formuláře.
UPOZORNĚNÍ: Zákaz používání dětem mladších 8 let bez dohru dospělé osoby. Nesmí přijít do kontaktu s očima, polykat nebo rozmazávat po těle. Obsahuje drobné příslušenství - musíte dát pozor na udušení, a používat je pod dozorem dospělé osoby.